Andra dagen på semestern. :)

Goddag.
 :)


Sköna dagar nu med värme och sol. :)
Igår tog jag mitt första dop ute i bänkåsviken, var lite över 20 grader i vattnet då. Skönt!
Blev lite solbränd också och brun med. :D Och inatt har jag sovit hos älsklings systerdottern min, var mysigt och gosigt det, blev bjuden på tacos där igår kväll och sen satt vi igång en skräck film som vi såg på.. Nice! :D

Jag och mamma Johanna och Tilde bäbis åkte ut i morse till bänkåsviken men solen ville gömma sig så mycket och det blev lite kyligt så det blev inte så lånvarigt där ute. Har nästan precis kommit hem nu.

Ikväll blir det till att tvätta och städa lite här hemma! Tråkigt men det måste ju göras emellanåt..


Och runt den 25 Juli åker vi till Ullared och malmö och kanske en sväng till Danmark också. :D Ska bli jätte spännande och roligt att få åka lite bil och åka dit och kika.. Också ska jag få träffa älsklingens brorsa Jimmy som jag inte har fått träffat ännu, har inte fått sett någon bild på han heller så det bli spännande också.

Imorgon blir det nog gatufesten hade jag tänkt en sväng! :)


Nu ska jag kika lite på tv innan städningen ska börjas!


Tjing/S.

Kommentarer
Postat av: Anonym

shysst stil och göra så mot en kompis som gifter sig en gång.

2010-07-20 @ 20:43:16
Postat av: sofia

Det handlar inte om stil eller att hon gifter sig en gång utan det handlar om mkt annat.

2010-07-21 @ 17:52:05
Postat av: Anonym

Ja att du inte är en äkta vän, och det är inte bara hon som tycker det. utan de spektuleras av många angående detta!

2010-07-22 @ 19:16:23
Postat av: Sofia

Lägg av Sophie ! Onödigt!

2010-07-22 @ 20:44:43
Postat av: Jörgen Öhman

Okej, nu är min Sofia väldigt ledsen. Då hoppar även jag in i matchen (då andra utomstående gjort det).



Vi börjar här. Karro, resan till Ullared har varit planerad väldigt länge, datum har inte kunnats spikats pga. att man inte vet när man får boende där nere och när min bror har semester. Sofia har visst sagt att hon kunde komma på bröllopet, men avbokade i god tid då vi ska resa iväg en vecka just då.

Detta är vad jag har förstått källan till denna patetiska konflikt ni dragit fram.



Det underliga med det hela är ju att Karro, så vitt jag vet, gjort samma sak mot Sofia flera gånger om. Alltså, Sofia och Karro bestämmer att de ska hitta på något, sedan ringer Karro (snarare sms;ar) och avbokar träffen med diverse ursäkter och detta har hänt flera gånger om under den tid jag varit tillsammans med Sofia. Sedan blir det att Sofia gör samma sak mot Karro, och då blir hon förbannad?? Se över er själva innan ni gnäller.



Man kan inte tvinga någon att gå på ett bröllop och komma med skitsnack om man inte kommer, även om man är vänner. Ni har ju lagt bröllopet i semestertider och då borde ni förstå att alla inte kan komma. Jag tror att INGEN skulle avboka en veckas semester för ett bröllop, och absolut inte om det bara handlar om en ceremoni på 15 min. som i detta fallet. NI är ju där för att just NI ska gifta er, att en åskådare du knappt umgås med inte kommer borde ju inte spela någon större roll, visst det är tråkigt, men det borde inte framkalla något sånt här. Den som inte har möjlighet att komma kan väl uppleva bröllopet på annat sätt ändå t.ex. se foton, video, höra berättelser osv.

Börjar ni förstå att ni bråkar bakochfram? Det är åskådarna som ska få uppleva ERAN VIGSEL, det är inte ni som ska få uppleva åskådarna. Ni måste begripa att det är Sofia som missar något, inte ni. I det här fallet kan man nästan tro att det är Sofia som är bruden.



Brudparet ska ju kunna stå där helt själva med tomma bänkar och vara lika glada för det, dom ska ju ändå vigas? Den som kan och vill komma kommer, om inte så är det dennes förlust, inte brudparets då det är dom som ska gifta sig och inte åskådarna. Brudparet har INGEN anledning att sura för det. Om det inte är på detta viset, då är man ute efter någonting helt annat. OK?



Jag tycker denna konflikt är så jävla löjlig, och sedan att fler (Sophie) ska hoppa på tåget, bråka och snacka skit, det är fjorton års beteende!



Det är min syn på det hela. Jag hoppas att jag inte stampat på några tår, om det blev så ändå så har ni bara fått smakat på eran egen medicin, men det är inte det som är meningen med detta meddelande. Meningen är att ni ska få en LOGISK och vuxen syn på situationen, att det är helt obefogat att bråka om att man inte kan komma och titta på en bröllops ceremoni. Jag vill att ni slutar nu.

Vill ni inte vara Sofias vän pga. detta så må det vara så, det är då eran förlust, men sluta då att komma med såna löjliga inlägg som skrivits bl.a. här.



Och slutligen, har ni ledsnat på att vara tangentbords riddare så är ni välkomna hem till oss på kaffe och en diskussion om detta som vuxna människor.



//Jörgen (Sofia´s sambo)

2010-07-23 @ 01:39:04
Postat av: Jörgen Öhman

Jag har skickat ovanstående inlägg som kommentar på både Karro´s och Sophie´s blogg. Det ska bli MYCKET intressant och se om dom ens VÅGAR att godkänna inlägget för publicering.

2010-07-23 @ 11:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0