Funderingar..



Hur fungerar vi människor och hur tänker vi människor?


Vi människor är olika: vi har olika stilar, olika intressen, olika behov, olika mål, olika reaktionsmönster, o.s.v. Ibland är sådana skillnader orsaker till att det uppkommer konflikter genom att olika personer kämpar för olika mål eller föredrar olika sätt att nå målen. Det är dock troligen mer vanligt att skillnader i personlighet leder till samarbetsproblem helt enklet därför att de inblandade aldrig lagt märke till skillnaderna. Många har aldrig ägnat någon större uppmärksamhet åt att människor kan fungera helt olika. De reagerar därför med oförståelse och stark irritation när de märker att en kollega inte beter sig så som de tycker att de borde.

Det är långt ifrån alltid så att irritationen över andras konstiga beteende leder till att man börjar fundera över varför de gör som de gör. Man stannar kvar i sin frustration och i värsta fall ägnar man sig åt att fälla negativa omdömen om den som är annorlunda.

En sak som vi människor ofta gör fel som jag ofta stör mig på är att "hänga på andras negativitet emot andra"
Alltså att vi går på någon stackare som har en konflikt med 1 enda person då kommer det otrevliga ord ifrån flera andra håll som den hära stackaren får ta emot utan anledning, för varför ska vi hålla på att hacka på varandra för då man istället kan försöka reda ut saker och ting med varandra.

Jag blir väldigt besviken på mänskligheten ibland hur vi beeter oss emot oss själva och emot varandra!
Men ibland blir jag väldigt glad också hur vi människor verkligen kan göra gott ifrån oss och vara alla till lag! :)

Jag skulle så gärna vilja sitta och diskutera med någon om människan eller kanske forska mig igenom det hela för att få en mera rak bild om oss människor. Finns så mycket jag undrar om oss!

Som till exempel hur stor skillnad är det mellan oss kvinnor och män i hur vi tänker och gör våra val?

Och varför just kvinnor kan vara så hemska och falska emot varandra vissa utav oss ?

Varför känns det ibland som det är lättare att öppna sig inför en man istället för en kvinna?

Tusen frågor om människan har jag ... :P


Om någon vill diskutera med mig så välkommen. ;:)




Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag har läst kommentaren o de räcker. varför ska man publicera. De måste man inte, o de handlar inte om svagt eller osvagt. de viktigast är att han fått sin yttrandefrihet och jag min. jag kommer aldrig puplicera de han skriver för varför ska andra läsa såna kommentarer ? ingen vits med det. Men ja jag träffade karro idag o hon har fått nog. så ni slipper mig o karro nu! yttrandefrihet!

2010-07-23 @ 16:59:27
Postat av: Jörgen Öhman

Eftersom du/ni publicerar era tankar om detta så måste ni ju låta den andra partens tankar synas lika väl, och att inte släppa in den andra i diskussionen och göra sig hörd på samma sätt som ni, ÄR riktigt svagt. Varför ska folk få läsa bara era kommentarer och inte våra? Så det är visst stor vits i att alla ska få läsa min kommentar lika väl som andras, det är ju just det som är själva grejjen i en sådan här konflikt. Och att skriva att man önskar någon olycka är bara så barnsligt och det tror jag att även du tycker. Det är som sagt fjorton års fasoner.



I och med denna reaktion från er så antar jag att ni har insett att det bara är dumheter ni håller på med.



Läs mitt inlägg igen och IGEN, låt det sjunka in, TÄNK EFTER. Ni kan ju inte på allvar mena att det är något att bråka över, då är det ju något annat som är fel. Hon kommer inte, tråkigt, en person mindre på läktaren, men vigseln blir ju av i alla fall.



Vill ni fortfarande inte vara hennes vän så är det som sagt eran förlust. Vad är ni för vänner själva då? Vad är det för vänner som blir förbannad för att man uteblir från någons bröllops ceremoni? Dessutom när människan behandlat den andre exakt på samma sätt? Detta bråk ser nästan ut som ett hobbybråk.



Innan Sophie gör något dumt vill jag förklara att yttrande frihet INTE innebär att man får skriva vad som helst. Man får tycka, men man får INTE PÅSTÅ saker om människor.



Ta erat förnuft till fånga och stryk ett sträck över det här och bli vänner igen, som accepterar och FÖRSTÅR varandra. Det är inte värt att hålla på såhär.



Mitt erbjudande står fortfarande kvar; ni är hjärtligt välkomna hem till oss för att ta en diskussion om detta när ni känner er mogen för det. Vi vill att det ska fungera.



Hoppas ännu en gång att jag inte trampat på några tår.



// Jörgen Öhman

2010-07-23 @ 18:26:09
Postat av: Madde

Hoppas ni får skoj i ullared gumman shoppa från mig med ;) Puss & kram

2010-07-26 @ 21:26:20
URL: http://madolf.bloggplatsen.se
Postat av: Faster H

Det är fruktansvärt hur människan kan behandla sina medmänniskor. I slutändan vet man vilka som är de riktiga o viktiga i ens närhet!

2010-07-31 @ 19:00:25
Postat av: Storasyster yster

Herregud vilket bra inlägg Jögge och Fia!!!!! Ni skriver och tänker bra. Puss på er båda!

2010-08-01 @ 14:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0